יום רביעי, 6 במאי 2009

סגירת מרכזי הקליטה בארץ

אני מאוד מצטער שפספסתי את התור שלי אתמול. הייתי קצת עסוק, אבל יש לי על מה לכתוב היום. :)

מרכז הקליטה ברעננהכשאני באתי לארץ, גרתי יומיים במרכז קליטה. אני יודע שיש הרבה אנשים שבאים למרכזי קליטה, לומדים עברית ואז הולכים לחפש עבודה. אני לא ממש הסתדרתי במרכז קליטה כי החברים שלי אמרו לי שהם לא יבואו לבקר אותי שם (זה היה רחוק מידי מהערים שלהם), ואם אני ארצה לראות אותם הייתי חייב לעבור לדירה שלהם ולגור איתם עד שאמצא עבודה ואשכור דירה משלי. אז, ככה עשיתי ואני חושב שזה עדיף.

אבל יש מלא אנשים שלא יכולים לבוא לארץ בלי עזרת מרכז הקליטה. לכן, התפלאתי השבוע כשמישהו באולפן שלי אמרה שהממשלה כבר סוגרת את כל המרכזים האלה. עוד לא קראתי על זה כלום, אבל רציתי לשאול אם יש פה מישהו שיכול לוודא את השמועה הזו. איזה באסה זה יהיה אם אין לעולים חדשים דרך להגיע לארץ בלי המון כסף. שמעתם משהו על זה?

5 תגובות:

  1. עכשיו חיפשתי מידע נוסף ב"גוגל" ולא מצאתי כלום על הנושא. אני עדיין לא בטוח אם היא סיפרה לי סתם שמועה או אם באמת שמעה משהו בחדשות שעוד לא מופיע באינטרנט - או אם אני פשוט לא מחפש טוב. אני מקווה שזה לא אמיתי.

    השבמחק
  2. אני לא יודע אם הבנתי טוב, אבל אני חושב שזה מה שאתה רוצה:
    (באנגלית, סליחה)

    http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1239710882435&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

    השבמחק
  3. כן, בריאן. זה נוגע לנושא, אבל לא אומר בדיוק שהם מתכננים לסגור את המרכזים. אולי מצאתי עוד משהו על זה? תודה על הלינק הזה.

    השבמחק
  4. אההההה, כן. אתה צודק. בבקשה!

    השבמחק
  5. גם אני שמעתי את זה, וגם אני חושבת שזה באמת חבל. לא גרנו במרכז קליטה כשהיגנו לארץ, אבל גרתי במרכז קלטה שישה שבועות כשהייתי פא בקייץ פעם באוניברסיטה. זה לא היה מלון, אבל מספיק-- והיו שם הרבה ארגנטיניים ואיתיופים ורוסים, וגם משפחה ציירה מארה''ב. זה מוזר-- רוב הסל קליטה (חוץ מהכסף אצמו עוזר לאנשים אשירים יותר מאנשים רגילים. למשל, רצינו לקנות אותו, אבל גם עם העזרה לעולים מהממשלה, אותו חדש היה יותר מידי יקר. אז, קנינו אותו ביד שנייה, בלי עזרה. עכשייו לא יהיה איפה לגור לאנשים בלי כסף?

    השבמחק